Joga ☯



Hej, miałam napisać o jodze, a więc piszę.
Na początek może wytłumaczę co to jest joga. 
1. indyjski system religijno-filozoficzny szukający sposobów osiągnięcia równowagi duchowej w ekstazie i kontemplacji
2. rodzaj gimnastyki ciała i umysłu mającej na celu odprężenie fizyczne i psychiczne.
Może najpierw napiszę o jodze jako o rodzaju gimnastyki.
 Sama przekonałam się, że jest to coś co na pewno powoduje niesamowite zakwasy.
Podczas ćwiczeń rozciągamy mięśnie, których na co dzień nie używamy. No bo któż by podczas wysiłku fizycznego używał tak intensywnie dolnych mięśni pleców, karku czy stóp? - Musicie wybaczyć, nie znam się na dokładnej nazwie każdego mięśnia.
 Zdarzyło mi się kilka razy prowadzić rozgrzewkę na wychowaniu fizycznym. Pomiędzy zwykłymi skipami, wymachami i podskokami dodawałam pozycje z jogi. Innym razem zamiast rozgrzewki miałam zaszczyt prezentować ćwiczenia związane tylko z jogą. Nawet nie można tego opisać, gdy moja klasa jęczała, że już nie może... Fakt, że ja też czasem nie dawałam rady, ale pozycje z jogi rozwijają mięśnie, o których istnieniu nawet nie jesteśmy świadomi.
 Teraz przejdźmy do pozycji, które występują w jodze. Jednak jest ich na prawdę wiele, a ja nie jestem w stanie wam ich wszystkich pokazać i objaśnić. Jest jednak blogerka, która to zrobiła. Post o jodze, u niej. Ona również napisała tak owy post. Możecie do niej zajrzeć, a ja przedstawiam wam powitanie słońca:


 A teraz zajmijmy się tematem jogi jako system religijno - filozoficzny.
Joga była znana już w starożytnej Azji. Jest to jeden ze sposobów na relaksacje i uzyskanie spokoju wewnętrznego. 
Poprzez głębokie oddychanie i specyficzne ćwiczenia nasz organizm jest mocno dotleniany.
 Joga to również system filozofii indyjskiej, zajmujący się związkami pomiędzy ciałem, a umysłem. Poprzez odpowiedni trening ciała, umysłu (medytacje) i przestrzeganie zasad etycznych, joga umożliwia praktykującemu rozpoznanie rzeczywistości. 
 Jest ona ściśle powiązana z religią buddyjską. Joga odpowiada również za rozeznanie się z karmą.

 Od niedawna sama praktykuję jogę, głównie po to, żeby być bardziej gibką i rozciągniętą. Do tego, żeby bardziej się pilnować w codziennych treningach ściągnęłam sobie aplikacje: 10 Daily Yoga Poses. Włączasz przycisk start i wykonujesz pozycje zaprezentowane na obrazkach. Jest tam również kalendarz, w którym są zaznaczone dni, w których wykonało się cały trening.
Ta aplikacja jest niezwykła, szczególnie dla osób, które chcą zacząć swoją przygodę z jogą. Zapraszam was do wypróbowania jej!

Do zobaczenia!

1 komentarz:

  1. No prosze, a jednak sie w koncu ukazal! :)
    Przyznam ze nie slyszalam o tej aplikacji, chyba pora sobie ja obadac ;)

    my-fit-style.blogspot.co.uk ---> sprawdz z kim trenuje!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Filozofie do kotleta... , Blogger